3.august 2011

Tåkelandskap

I går var jeg veldig tidlig oppe, klokken var vel rundt halv fem på morgenen, det er da vi burde stått opp, det er da motivene kommer. Tåka lå som et tett slør over vannet og vannet var dørgende stille. Hver minste lyd jeg lagde hørtes ut som et voldsomt brøl fra et rockeband. Hver gang årene traff vannflaten syntes jeg å ødelegge noe av fascinasjonen av stillheten som rådet over tåkelandskapet. Jeg rodde så stille jeg kunne utover vannet og mot fuglevika. Ikke en lyd å høre fra hyttene rundt vannet, bare fuglene ga fra seg noen toner i det tidlige morgentåkete hav.

Morgenmåke

En måke landet med et skrik ved siden av båten, den så litt engstelig på meg som kom der å ødela idyllen. Jeg rodde videre innover mot alle sivene, det var toppdykkeren jeg var på jakt etter igjen, men denne morgenen ble det ingen toppdykker, derimot stokkender. De er liksom så vanlige, men det kan bli fine bilder med dem også. Her kommer resten av stemningsbildene fra denne tåkete morgenen.

This slideshow requires JavaScript.

~ av elibrager den 04/08/2011.

Én kommentar to “3.august 2011”

  1. ..som i et eventyr…trolsk og vakkert!

Legg igjen en kommentar

 
