30. juli 2011

Stubbetrollet

I dag hilste jeg på stubbetrollet. Han hadde et digert grønt øye som stirret rett opp i luften og et stort nebb. – God dag, sa jeg til ham, sitter du her og glor? – Ja, nå har jeg sittet her i hundre år og mer til, tar du et bilde av meg vil trolldommen forsvinne, kan du være så snill. – Er du sikker på det da, at trolldommen skal forsvinne? – Å, ja, jeg har bedt om nåde for mine synder i hundre år og må bli fri. -Ja, ja, hva skal du gjøre da, da? – Da blir jeg en vakker mann kan du skjønne og så skal jeg vandre skogene på jakt etter lykken. – Ja, er det ditt høyeste ønske, så skal jeg ta det bildet. Jeg stilte inn kameraet på stativ, og tok minst tre multieksponeringer for at trolldommen skikkelig skulle forsvinne ut av kroppen hans. Og vips som i alle eventyr, foran meg sto en vakker prins, jeg hilste ham og sa: – Gå inn i skogen der, da vil du finne lykken, en vakker prinsesse venter på deg. Han smilte til meg, løftet hånden til lua og vinket, så gikk han med lange glade steg inn i skogen.

Da jeg kom litt lenger på min vandring traff jeg plutselig på Dompappen

Dompap

Det var lenge siden jeg hadde hilst på ham, og han kom litt overraskende på meg. – Hei, sa han skynd deg så får du et fint bilde av meg. – Takk, takk herr Dompap, nå har jeg nettopp gjort om skogstrollet til en vakker prins og du er minst like vakker.  – Jeg har en vakker venn og, svarte Dompappen, og dermed kom Bokfinken på besøk.

Bokfink

Jeg hilste på Bokfinken også, og tenkte at du verden, i dag ble det en veldig opplevelsesrik fotodag. Og når jeg attpåtil fikk godt besøk på hytta i ettermiddag, ja da kunne dagen ikke bedre bli.

~ av elibrager den 30/07/2011.

Legg igjen en kommentar

 
