7.april 2011

"Mitt tre"

Dette er på mange måter mitt tre. Det er jo ikke det, heller Oslo kommune som er eier av dette treet. Det er likevel noe med dette eldgamle treet, jeg går stadig opp hit. Den lille dalen heter Sauedalen og ligger ved Linderud skole sånn midt i den beryktede Groruddalen. Dette er min plass, her har jeg gått i alle år. Det er tur med hunden veien, den lille minidalen ligger bare tyve minutters gange hjemmefra. Her setter jeg meg ned og nyter solen, mens jeg ser på trærne og filosoferer. Her fotograferes tistlene når vinteren er på sitt verste, her kommer bevegelsesbildene og panoreringen av trærne, her går jeg og kikker etter de første vårtegnene, og er jeg heldig som i fjor, møter jeg kanskje et rådyr på veien. Ved siden av denne lille dalen ligger gamle ærverdige Linderud gård. Mye historikk gjemmer seg der. Oslo har ikke mange bøkeskoglokaliteter, men her er en av dem. En bitteliten bøkeskog som rommer mye fugleliv. Det er bare å håpe at denne lille dalen får være i fred fra utbyggingsinteresser.

~ av elibrager den 09/04/2011.

Legg igjen en kommentar

 
