4.april 2011 Svaneforing og ringmerking

Svaneforing

 

Tillitsfull svane

Østensjøvannet blir godt besøkt i disse dager. I kveld dro min datter og jeg ut til vannet på ren impuls. Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg dit, men fikk det bare for meg at jeg skulle dra. Noen ganger skal man følge slike impulser. Det ble en opplevelsesrik kveldsstund for min datter og meg. Etter å ha matet svanene, fikk vi være med på ringmerking av sothøne. Ingen av oss hadde opplevd det tidligere, og for dattera mi var det ekstra spennende. Hun fikk til og med klappe sothøna. Nå har hun lyst til å være med NOF på tur, så kanskje det blir fuglekikkingstur på oss etterhvert.

Ringmerking av sothøne

~ av elibrager den 04/04/2011.

Legg igjen en kommentar

 
