26.mars 2011

Sothøne portrett

Vingelufting

I farta

I går besøkte jeg også Østensjøvannet, og jeg bestemte meg for å kun fokusere på sothønene. De slåss som søren for tiden, og det går vilt for seg. Mye aggresivitet i disse fuglene. I vannet ser de ganske små ut egentlig, men kommer de opp på land blir man jo imponert over de store føttene, står liksom ikke helt i forhold til kroppen. Gode dykkere er de også.

Dykket

~ av elibrager den 27/03/2011.

2 kommentar to “26.mars 2011”

  1. Den øverste Sothøna lkte jeg.Fint lys i bildet. Nå fikk jeg lyst til og dra ned til Østensjøvannet.

  2. Sothøna var fin. Flotte bilder. Har sett den i Hornborgarsjøen en gang.

Legg igjen en kommentar

 
