8.mars 2011

Dramatisk solnedgang over Østensjøvannet

Tok meg en tur til Østensjøvannet i dag for å se om isen begynte å forsvinne, men det så ikke sånn ut. Isen lå fremdeles tykk og grå. Det var de vanlige fuglene også, stokkender og toppand pluss hvittkinngås og grågås.  Så det ble lite fuglefotografering i dag, derimot var solnedgangen nærmest dramatisk. Det er alltid konstruktivt å få tilbakemeldinger på det man gjør. Så gi gjerne en kommentar og si akkurat det dere mener om det er godt eller dårlig. Konstruktiv kritikk tas i mot med takk og jeg kommenterer igjen. Jeg brukte gråfilter  her for å klare å få en sol som ikke ble utbrent. Har bearbeidet i photoshop og i Lightroom.

Etter råd fra Anne-Lise har jeg beskjært mer av venstre kant, da blir solen mere midtstilt. Hva synes dere? Var det for mye beskjæring?

Mer beskjæring

~ av elibrager den 08/03/2011.

3 kommentar to “8.mars 2011”

  1. Dramatisk, ingen tvil om det! Liker det du har gjort her! Ildfullt! Spennende formatvalg, og sprekt, vågalt komp med lav horisontlinje og høy himmel der mye skjer. Intet konstruktivt å komme med, tror jeg, bortsett fra at det kunne gjort seg med noe mer fokus i nedre del? Kan jo bare være kvaliteten på weben som gjør at den ikke ser optimal ut…? Kan også være interessant med et enda smalere format, med kraftig kutt inn fra venstre? MEN når det er sagt, når du ber meg se og lete, så gjør jeg et forsøk, men liker det godt slik det er også!🙂

    • Tusen takk for konstruktivt svar. Ja, bildet blir alltid litt ut av fokus på denne bloggen, skjønner ikke helt hva det kommer av. Klikker man på bildet får man opp et som er i fokus, så forstå det den som vil. Kanskje det har noe med wordpress å gjøre? Skal prøve kuttet inn fra venstre.

  2. Bra lys og skyene gjør liv i bildet.Spennende og vakkert.

Legg igjen en kommentar

 
