2. mars 2011

Medaljeutdelingen VM 2.mars

Dette har vært en fantastisk uke. Det er lenge siden jeg interesserte meg ordentlig for idrett, men denne uka har virkelig satt fart på sakene, i hvertfall for skiidretten. Onsdag kveld havnet jeg og min datter midt opp i premieutdeling på Universitetsplassen. Det var stort, men da var det Finland som gjorde det skart, så det skulle bli enda større dagen etter med damestafetten.  En slik folkefest som VM har vært skal man lete lenge etter. Oslo sentrum har krydd med sportslig interesserte folk. Det har vaiet med norske, svenske, finske og enda flere flagg om hverandre. Det kan man vel kalle en forbrødring. Idrett bringer folk sammen, patriotisme å ja, men også dette at andre føler seg så varmt velkommen. Her var det jubel samme hvilket land man kom fra. Det å virkelig kunne føle stemningen, føle energien fra enormt mange glade og engasjerte mennesker, kom som en stor vitamininnsprøytning. Virkelig gøy har det vært. Under er noen flere glimt fra Karl Johans gate den 2. mars. Jeg var veldig fascinert av de flotte isskulpturene som var laget.

 

~ av elibrager den 05/03/2011.

Legg igjen en kommentar

 
