23. februar 2011

Til matfatet

Småfuglene trenger mye mat nå på vinterstid. Jeg har prøvd å ta bilder av fuglene i flukt, når de flyr inn til matfatet, eller på vei ut igjen. Jeg strever med å få bildene skarpe. Jeg prøvde først autofokus med et fokuspunkt, men mange uskarpe bilder. Så har jeg prøvd manuell fokusering, hvor jeg har stilt skarpt på bakre delen av kokosnøtta, men heller ikke da blir bildene skikkelig skarpe. Kanskje det er flere fokuspunkt som er tingen, det får jeg prøve i dag. Hvis noen har gode tips på dette området, tar jeg gjerne i mot med stor takk.

~ av elibrager den 24/02/2011.

Legg igjen en kommentar

 
